Saturday, January 1, 2011

NAK TUKAR BULAN LA~

semalam.. aku n family pegi shopping.. nak beli sekali hadiah untuk anak buah aku DEENA. Birthday dia jatuh pada hari tahun baru 1 januari. time aku belikan hadiah tu, MINNIE; anak perempuan aku ni pon nak jugak hadiah. aku pon cakap kat dia.. "minnie, esok birthday kakak.. mama beli la hadiah kat kakak dulu, nanti birthday minnie mama beli yang lagi cantik.. ok!" *itu kira ayat pujuk la tu* "mama tu asyik beli kat kakak ja.. minnie mintak, mama tak beli pon?" " mama bukan tak mau beli, minnie nak hadiah lain.. dapat jugak hadiah!" pastu dia dah merajuk.. lepas tu, kitorang pegi makan sesama. minnie tak nak makan langsung.. minum pon dia tak mau. |minnie teringin nak dapat hadiah banyak|

tetiba minnie cakap kat kami, " minnie nak birthday januari.. tak mau birthday september!!" " ek? mana boleh ubah hari birthday.. " " tak kira.. minnie nak jugak!" ok la.. kalau cam tu, mama pon kena januari jugak la.." " mama tak boleh! minnie nak buang september!!" "haih! mana boleh.. sian kat mama, tak dak birthday la kalau buang september.." aku dengan suami aku gelak besar la malam tu...

aku pon tak tau nak cakap apa kat dia.. tak makan pujuk. kalau dia nak.. dia merengek sampai dapat. tak hari ni esok. tak esok.. lusa! ntah la.. pasal birthday ni pon, dia jeles kat kak sepupu dia tu.. time birthday dapat banyak hadiah.. maklum sajalah.. sepupu dia tu banyak sedara.. kalau dia buat birthday party, ramai yang datang.. so, banyak la hadiah dia dapat. minnie ni pulak selalu birthday time bulan ramadhan.. mana la nak wat birthday party.. sian kat dia!!
siap nak tukar bulan birthday lagi!!
tak pe minnie nanti mama belikan hadiah handbeg sasha yang cantik tu!!

No comments:

Post a Comment